Bültmann & Gerriets
The Theatrical Public Sphere
von Christopher B. Balme
Verlag: Cambridge University Press
Hardcover
ISBN: 978-1-316-63887-3
Erschienen am 14.09.2016
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 346 Gramm
Umfang: 234 Seiten

Preis: 38,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 6. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

38,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The first in-depth study of theatre's relationship to the public sphere in a wide range of cultural and historical contexts.



Christopher B. Balme holds the chair in theatre studies at Universität Munchen. He was born and educated in New Zealand where he graduated from the University of Otago. He has lived and worked in Germany since 1985 with positions at the universities of Würzburg, Munich and Mainz. From 2004 to 2006 he held the chair in theatre studies at the Universiteit van Amsterdam. He has published widely on German theatre, intercultural theatre, and theatre and other media, and is currently president of the IFTR (International Federation for Theatre Research). He is also a former Senior Editor of Theatre Research International. Recent publications include Decolonizing the Stage (1999), Pacific Performances (2007) and The Cambridge Introduction to Theatre Studies (2008). He directs the research project 'Global Theatre Histories' at Universität Munchen.



Introduction; 1. Locating the theatrical public sphere; 2. Reciprocal articulations: from playbills to blogs; 3. Openings and closures: puritans and the pilloried stage; 4. The prophet on stage: theatre, religion and the transnational public sphere; 5. Thresholds of tolerance and the publicity of scandal; 6. Distributed aesthetics and the global public sphere.