Bültmann & Gerriets
Shakespeare in Performance
Castings and Metamorphoses
von Ralph Berry
Verlag: Palgrave Macmillan UK
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-349-22871-3
Auflage: 1st ed. 1993
Erschienen am 27.07.2016
Sprache: Englisch
Umfang: 171 Seiten

Preis: 62,99 €

62,99 €
merken
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Preface - Acknowledgements - Hamlet's Doubles - Doubling: Theory and Practice - Casting the Chorus - Coriolanus: Casting the Crowd - Casting Hamlet: Two Traditions - Lear's System and Cordelia's Aside: Leading the Audience - Laughter in King Richard II: The Subplot of Mood - Metamorphoses of the Audience - Dramatis Personae - Measure for Measure: Casting the Star - Within the Bermuda Triangle: Reflections on The Tempest - Falstaff's Space: The Tavern as Pastoral - Notes - Index



These studies of Shakespeare in performance take stage history as a means of knowing the play. Half these studies deal with casting: doubling, Chorus and the crowd, the star of Hamlet and Measure for Measure. The transformations of The Tempest and Dramatis Personae are analysed. Audience control is studied in King Lear, through Cordelia's asides, in Richard II with its subversive laughter, and in Henry IV with its scenic alternation of pleasure and duty. Performance is the realization of identity.