Bültmann & Gerriets
Critical Race Theory and Copyright in American Dance
Whiteness as Status Property
von Caroline Joan S. Picart
Verlag: Palgrave Macmillan US
Hardcover
ISBN: 978-1-349-45819-6
Auflage: 1st ed. 2013
Erschienen am 07.11.2013
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 327 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 53,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 9. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

The effort to win federal protection for dance in the United States was a racialized and gendered contest. Picart traces the evolution of choreographic works from being federally non-copyrightable to becoming a category potentially copyrightable under the 1976 Copyright Act, specifically examining Loíe Fuller, George Balanchine, and Martha Graham.



1. Introduction 2. Comparing Aesthetics of Whiteness and Non-Whiteness in Relation to American Dance 3. Loíe Fuller, "Goddess of Light," and Josephine Baker, 'Black Venus": Non-Narrative Choreography as Mere 'Spectacle' 4. George Balanchine, "Genius of American Dance": Whiteness, Choreography, Copyrightability in American Dance 5. Martha Graham, "Picasso of American Dance," and Katherine Dunham, 'Matriarch of Black Dance': Exoticism and Non-Whiteness in American Dance 6. Moving into New Directions: Cunningham and Ailey 7. Conclusions: Quo Vadis?


andere Formate