Bültmann & Gerriets
Childhood and Tween Girl Culture
Family, Media and Locality
von Fiona Macdonald
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Reihe: Studies in Childhood and Youth
Hardcover
ISBN: 978-1-349-71575-6
Auflage: 1st ed. 2016
Erschienen am 04.11.2020
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 271 Gramm
Umfang: 204 Seiten

Preis: 64,19 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 26. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

Introduction.- 1. Understanding the local, social worlds of pre-teens.- 2. Pre-teen girls' desire for freedom and independence.- 3. Consuming Technology.- 4. Stepping Stones to Facebook.- 5. Consuming spaces: pre-teens negotiating their social worlds.- 6. The everyday nature of pre-teen girls lives.- Conclusion: Family, media and locality



This book explores the ways in which notions of childhood are being influenced by a rapidly expanding consumer-media culture in the 21st Century. It has been argued that new stages of childhood are being created and defined by children¿s role as consumers. The concept of ¿tween¿, girls aged between 9 and 14, has generated the greatest debate. While the fantasy world of ¿tween¿ offers girls a space to fashion a young, feminine identity it has been widely argued that the consumer-mediäs messages pressure tween girls to consume and adopt highly sexualised appearances and behaviours.

The author considers how the art of consumption for ¿tween¿ girls is intrinsically linked with their desire for independence and belonging, and how their consumption is interwoven with other important social and cultural influences.
The book will be of interest to scholars and students in the fields of Childhood and Youth Studies, Cultural Studies, Feminist andWomen¿s Studies and Sociology.



Fiona MacDonald is Research Manager in the School of Social Sciences, Monash University Melbourne, Australia.

 


andere Formate
weitere Titel der Reihe