Bültmann & Gerriets
A Cultural History of Education in the Renaissance
von Jeroen J H Dekker
Verlag: Bloomsbury Academic
Reihe: Cultural Histories
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-350-03509-6
Erschienen am 20.04.2023
Sprache: Englisch
Format: 250 mm [H] x 175 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 757 Gramm
Umfang: 264 Seiten

Preis: 115,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 12. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

115,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

General Editor's Preface
Introduction, Jeroen J. H. Dekker (University of Groningen, The Netherlands)
1. Church, Religion and Morality, Scott Dixon (Queen's University Belfast, UK)
2. Knowledge, Media and Communication, Joris van Eijnatten (University of Utrecht, The Netherlands)
3. Children and Childhoods, Scarlett Beauvalet (Université de Picardie, France)
4. Family, Community and Sociability, Catrien Santing and Arie van Steensel (University of Groningen, The Netherlands)
5. Learners and Learning, Jean-Luc Le Cam (Université de Bretagne Occidentale, France)
6. Teachers and Teaching, Jean-Luc Le Cam (Université de Bretagne Occidentale, France)
7. Literacies, Mihoko Suzuki (University of Miami, USA)
8. Life Histories, Scarlett Beauvalet (Université de Picardie, France)
Notes on Contributors
Index



Jeroen J.H. Dekker is Honorary Professor of History and Theory of Education at the University of Groningen, The Netherlands.



A Cultural History of Education in the Renaissance presents essays that examine the following key themes of the period: church, religion and morality; knowledge, media and communications; children and childhood; family, community and sociability; learners and learning; teachers and teaching; literacies; and life histories.
Education was the fuel for the communication and knowledge society of the Renaissance. This period saw increasing investments in educational institutions to meet the growing demand for literacy in the context of a religiously divided Europe with growing cities and emerging central governments.
An essential resource for researchers, scholars, and students in history, literature, culture, and education.


andere Formate
weitere Titel der Reihe