Bültmann & Gerriets
The Great European Stage Directors Volume 2
Meyerhold, Piscator, Brecht
von David Barnett, Simon Shepherd
Verlag: Bloomsbury Academic
Reihe: Great Stage Directors
Taschenbuch
ISBN: 978-1-350-44578-9
Erschienen am 18.04.2024
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 376 Gramm
Umfang: 240 Seiten

Preis: 33,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

33,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This volume surveys and assesses the contributions of Vsevolod Meyerhold, Erwin Piscator and Bertolt Brecht to theatre-making, which richly exemplify the range of ways that directors address dramatic material, theatrical space and their audiences. Their directorial work marks an unmistakeable interest in developing the political potential of theatre in the early 20th century, although each director offered more to their actors, collaborators and spectators than simply the staging of politics and the political.



David Barnett is Professor of Theatre at the University of York, UK.



List of Illustrations
Notes on Contributors
Acknowledgements

Introduction to the Series, Simon Shepherd (Royal Central School of Speech and Drama, UK)
Introduction to Volume 2, David Barnett (University of York, UK)
Vsevolod Meyerhold
1. Educating the Director: Meyerhold's Pedagogy for a Theatre of Conventions, Bryan Brown and Olya Petrakova (University of Exeter, UK)
2. Directing Theatrical Space: Meyerhold's Reconstruction of the Theatre, Amy Skinner (University of Hull, UK)

Erwin Piscator
3. Erwin Piscator: Staging Politics in the Weimar Republic, Minou Arjomand (University of Texas at Austin, USA)
4. Moving Theatre Back to the Spotlight: Erwin Piscator's Later Stage Work, Klaus Wannemacher (freelance writer, Germany)

Bertolt Brecht
5. Brecht as Corrector: Directing Away From Conventional Theatre, David Barnett (University of York, UK)
6. Brecht's Perspectives, Then and Now: Class, Gender and the Social Stakes of Performance, Meg Mumford (UNSW Sydney, Australia)
Notes
Bibliography
Index


weitere Titel der Reihe