Bültmann & Gerriets
A Social Psychology of Schooling
The Expectancy Process
von Colin Rogers
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 37 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-351-84613-4
Erschienen am 14.09.2017
Sprache: Englisch
Umfang: 212 Seiten

Preis: 50,99 €

Klappentext
Inhaltsverzeichnis

If a theory of education is to be helpful to the practising teacher, it must take the social context of learning into account. Originally published in 1982, Colin Rogers does just this, exploring the implications of two decades' detailed research in to the social psychology of teaching and learning.



Preface. Acknowledgements. 1. Introduction 2. Research into Teachers' Expectations and their Effects 3. The Expectancy Process 4. Teachers' Perceptions of their Pupils 5. Pupils' Perceptions of their Teachers 6. Cognitive Responses to Success and Failure 7. The Intermediary Role of the Self-Concept 8. Conclusion. Bibliography. Index.


andere Formate