Bültmann & Gerriets
Modeling Theory in Science Education
von Ibrahim A. Halloun
Verlag: Springer Netherlands
Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education Nr. 24
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4020-2139-8
Auflage: 2004
Erschienen am 20.07.2004
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 160 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 571 Gramm
Umfang: 268 Seiten

Preis: 106,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 6. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Fundamental Tenets of Modeling Theory.- Modeling Schemata.- Paradigmatic Evolution.- Modeling Program.- Learning Cycles.



The book focuses as much on course content as on instruction and learning methodology, and presents practical aspects that have repeatedly demonstrated their value in fostering meaningful and equitable learning of physics and other science courses at the secondary school and college levels.
The author shows how a scientific theory that is the object of a given science course can be organized around a limited set of basic models. Special tools are introduced, including modeling schemata, for students to meaningfully construct models and required conceptions, and for teachers to efficiently plan instruction and assess and regulate student learning and teaching practice. A scientific model is conceived to represent a particular pattern in the structure or behavior of physical realities and to explore and reify the pattern in specific ways. The author further shows how to engage students in modeling activities through structured learning cycles.


andere Formate
weitere Titel der Reihe