Bültmann & Gerriets
Absence and Memory in Colonial American Theatre
Fiorelli's Plaster
von O. Johnson
Verlag: Springer New York
Reihe: Palgrave Studies in Theatre an
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4039-7100-5
Auflage: 2006 edition
Erschienen am 15.06.2006
Sprache: Englisch
Format: 212 mm [H] x 152 mm [B] x 24 mm [T]
Gewicht: 494 Gramm
Umfang: 322 Seiten

Preis: 54,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

54,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

History, they say, has a filthy tongue. In the case of colonial theatre in America, what we know about performance has come from the detractors of theatre and not its producers. Yet this does not account for the flourishing theatrical circuit established between 1760 and 1776. This study explores the culture's social support of the theatre.



PART ONE: (IM)MATERIAL WITNESSES Working Up from Post-holes Mr. Sauthier's Maps The Anatomy of Desire The Countenance of Mr. Douglass Mrs. Warren's Profession Assuming the Wall PART TWO: CARE-TAKERS OF MEMORY Spoiling Nice Stories Case Studies The Burning of the Lena Edwin Silent Travelers, Silent Journals The Perfect Storm



ODAI JOHNSON is an Associate Professor at the University of Washington's School of Drama, USA. He is the author of Rehearsing the Revolution, co-author of The Colonial American Stage, a Documentary Calendar, and numerous articles on the American theatre.


weitere Titel der Reihe