Bültmann & Gerriets
REKINDLING THE FLAME of CHRISTIAN EDUCATION
von D. Williams
Verlag: AuthorHouse
Hardcover
ISBN: 978-1-4184-4651-2
Erschienen am 28.05.2004
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 5 mm [T]
Gewicht: 142 Gramm
Umfang: 88 Seiten

Preis: 12,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

12,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

"Rekindling the Flame of Christian Education" gives a well researched and thought provoking look into the historical development of education from a biblical viewpoint. It identifies key movers and shakers in the advancement of Christian education, speaks to current problems and their roots and offers practical suggestions on how we can "Rekindle the Flame of Christian Education" in our generation.
Pastor Al Ebanks
This riveting compilation, skillfully unveils major historical events that influenced the biblical principles of education, during periods of the Middle Ages, Renaissance, Reformation, and Enlightenment.
"Rekindling the Flame of Christian Education" ignites the reader's imagination by exploring past educational trends. Startling facts relating to curriculum changes reveal a significant decline in biblical content.
Chapter one, briefly examines the history of Christian Education and defines the subject. Chapter two highlights the circumstances, people and events influencing Christian education, and Chapter three practical solutions on rekindling the flame of Christian education.
This is an eye opener and a textbook for serious Christian educators and learners who will nonetheless be challenged to effectively educate the whole person.