Bültmann & Gerriets
The Incomplete Child
An Intellectual History of Learning Disabilities
von Scot Danforth
Verlag: Lang, Peter
Reihe: Disability Studies in Education Nr. 6
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4331-0171-7
Erschienen am 31.03.2009
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 589 Gramm
Umfang: 301 Seiten

Preis: 126,85 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

126,85 €
merken
andere Ausgabe 40,50 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

With the passage of Public Law 94-142 in 1975, the learning disability construct gained national legitimacy. Feeding that political achievement, behind the very idea of a learning disability, was the development of a science that blended neurology, psychology, and education. This book tracks the historical creation of the science of learning disabilities, beginning with the clinical research with brain-injured World War I soldiers conducted by German physician Kurt Goldstein. It traces the growth of the two primary research traditions, the psycholinguistic theory of Samuel Kirk and the movement education of Newell Kephart, exploring how specific scientific orientations, theories, and practices led to the birth of the learning disability in the United States.



The Author: Scot Danforth is an Associate Professor in the College of Education and Human Ecology at The Ohio State University. His scholarship falls in interdisciplinary area of disability studies in education, focusing on the history and philosophy of disability.


andere Formate
weitere Titel der Reihe