Bültmann & Gerriets
Masculinities and Other Hopeless Causes at an All-Boys Catholic School
von Kevin J. Burke
Verlag: Peter Lang
Reihe: Complicated Conversation Nr. 40
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4331-1538-7
Erschienen am 31.10.2011
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 415 Gramm
Umfang: 184 Seiten

Preis: 137,35 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

137,35 €
merken
andere Ausgabe 39,15 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

We get our fixed ¿ or malleable ¿ notions of sexuality and gender from a variety of sources: family expectations, a hypersexualizing media gaze, and through the dictates of those great monoliths, Faith and Obedience within a/the Church. However, gender is also being formed in the well-worn halls and the ordered environment of classrooms: schools are the great throughways where gender gets most articulated ¿ bartered for and with ¿ during adolescence.
This book documents a year-long autoethnographic study in an all-boys Catholic secondary school. It elucidates how schooling helps form both assumptions and practices about what it means to become a man, and examines how these discourses are reshaped by young men in their daily lives. In the process the book explicates how students come to make sense of and exercise their own identities amidst the discourses of the school around, through, and by religion and gender and, necessarily, sexuality.



Kevin J. Burke is a faculty member with the Alliance for Catholic Education and a fellow in the Institute for Educational Initiatives at the University of Notre Dame. His work centers on curriculum, masculinity studies, gender and queer theory, and critical theology.


andere Formate
weitere Titel der Reihe