Bültmann & Gerriets
Information and News Literacy Pedagogy
A Learner-Centered Lifespan Approach
von James H. Wittebols
Verlag: Peter Lang Inc., International Academic Publishers
Reihe: ISSN
Reihe: Lifespan Communication Nr. 12
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 7 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-4331-9988-2
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 31.01.2023
Sprache: Englisch
Umfang: 154 Seiten

Preis: 42,99 €

Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

James H. Wittebols is Professor of Political Science at the University of Windsor. He is a sociologist who taught media literacy for 17 years at Niagara University before developing the critical news and information literacy course on which this course is based at Windsor.



Acknowledgments - List of Abbreviations - Introduction: News and Information Literacy for a "Post-Truth" World - A Different Approach to News and Information Literacy - Flipping the Classroom to Empower Students - Student Centered: Recognizing Confirmation Bias and Its Role in Curiosity - Website Analysis for Critical Information Literacy - News Literacy After the Print Era - News and Information Literacy and the Information Wars - Index.


andere Formate
weitere Titel der Reihe