Bültmann & Gerriets
Empowered Learning in Secondary Schools
Promoting Positive Youth Development Through a Multitiered System of Supports
von Cynthia Hazel
Verlag: American Psychological Association (APA)
Reihe: Applying Psychology in the Sch
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4338-2191-2
Erschienen am 18.04.2016
Sprache: Englisch
Format: 257 mm [H] x 183 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 544 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 86,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 12. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

86,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Cynthia E. Hazel presents a unique model of secondary school change that integrates the strengths-based philosophy of positive youth development with the structure of a multi-tiered system of support. The result promotes academic, vocational, social, and emotional development of all students.



Series Forword 
David Shriberg

  1. Introduction

I. Foundations for Positive Youth Development in Secondary Schools

  1. Challenging Educational Inequities Through Positive Youth Development
  2. Adolescence and Developmental Considerations

II. The PYD–MTSS Model

  1. Overview of the PYD–MTSS Processes
  2. PYD–MTSS Leadership Team Processes
  3. PYD–MTSS Student-Centered Team Processes

III. Making It Happen

  1. Student-Centered Data Collection and Analysis
  2. Student Leadership and Voice in Schools
  3. Important Considerations
  4. Case Studies and Concluding Thoughts

References

Index

About the Author


weitere Titel der Reihe