Bültmann & Gerriets
Cross-Linguistic Study of Acquired Reading Disorders
Implications for Reading Models, Disorders, Acquisition, and Teaching
von Prathibha Karanth
Verlag: Springer US
Reihe: Neuropsychology and Cognition Nr. 24
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-4419-8923-9
Auflage: 2003
Erschienen am 06.12.2012
Sprache: Englisch
Umfang: 169 Seiten

Preis: 96,29 €

Inhaltsverzeichnis
Klappentext

1. Introduction.
2. Neuropsychological Cognitive and Computational Models of Reading.
3. The Alphasyllabaries of India-Kannada as Exemplar.
4. Pure Alexia.
5. Surface Dyslexia.
6. Deep Dyslexia.
7. The Other Dyslexias.
8. Cross-Linguistic Studies of Skilled Reading and Reading Acquisition.
9. Neuropsychological Models of Reading and the Brain - Revisited.
10. Cross-Linguistic Studies of Reading and Reading Disorders - Implications. References.
Author Index.



This volume focuses on cross-linguistic studies of the acquired disorders of reading and what they can tell us about the models of reading and the human brain. The author has compiled a source-book on cross-linguistic studies of reading disorders with data from the alphasyllabaries of India, in addition to showing the implications of these findings on the understanding of reading, its acquisition, and the developmental and acquired reading disorders and their management.


andere Formate
weitere Titel der Reihe