Bültmann & Gerriets
Research Methods in Child Language
A Practical Guide
von Erika Hoff
Verlag: Wiley
Reihe: Guides to Research Methods in Nr. 4
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4443-3124-0
Erschienen am 06.09.2011
Sprache: Englisch
Format: 246 mm [H] x 178 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 816 Gramm
Umfang: 384 Seiten

Preis: 116,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 8. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Erika Hoff is Professor of Psychology at Florida Atlantic University. She is the author of Language Development, 4th Edition (2009), and co-editor of The Blackwell Handbook of Language Development (Wiley-Blackwell, 2007), and Childhood Bilingualism: Research on Infancy Through School Age (2006).



This is a comprehensive and accessible guide to the methods researchers use to study child language, written by experienced scholars in the study of language development.
* Presents a comprehensive survey of laboratory and naturalistic techniques used in the study of different domains of language, age ranges, and populations, and explains the questions addressed by each technique
* Presents new research methods, such as the use of functional Near Infrared Spectroscopy (fNIRS) to study the activity of the brain
* Expands on more traditional research methods such as collection, transcription, and coding of speech samples that have been transformed by new hardware and software



Notes on Contributors
Acknowledgments
Preface
Section 1: Studying infants and others using nonverbal methods
Section 2: Assessing language knowledge and processes in children who talk
Section 3: Capturing children's language experience and language production
Section 4: Studying Multiple Languages and Special Populations


andere Formate
weitere Titel der Reihe