Bültmann & Gerriets
Curriculum Studies Guidebooks
Volume 2- Concepts and Theoretical Frameworks
von Marla B. Morris
Verlag: Peter Lang Inc., International Academic Publishers
Reihe: Counterpoints Nr. 499
Reihe: ISSN
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 7 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-4539-1659-9
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 18.02.2016
Sprache: Englisch
Umfang: 434 Seiten

Preis: 59,49 €

59,49 €
merken
zum E-Book (EPUB) 59,49 €
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Marla Morris (PhD, Louisiana State University) is Professor of Education at Georgia Southern University. Morris is the author of On Not Being Able to Play: Scholars, Musicians and the Crisis of Psyche; Teaching Through the Ill Body: A Spiritual and Aesthetic Approach to Pedagogy and Illness; Jewish Intellectuals and the University; and Curriculum and the Holocaust: Competing Sites of Memory and Representation.
Morris is author of numerous journal articles in the field of curriculum studies. In 2003 she won the Critic's Choice Award (American Educational Studies Association) for her book
on the Holocaust and the Jack Miller Award for Scholarship and Creativity at Georgia Southern University in 2004.



Contents: Introduction - Aesthetic curriculum concepts - Spiritual curriculum concepts - Cosmopolitan curriculum concepts - Ecological curriculum concepts - Cultural studies curriculum concepts - Postcolonial curriculum concepts - Poststructural curriculum concepts - Psychoanalytic curriculum concepts.


andere Formate