Bültmann & Gerriets
Dyslexia
Different Brain, Different Behavior
von Valéria Csépe
Verlag: Springer US
Reihe: Neuropsychology and Cognition Nr. 22
Hardcover
ISBN: 978-1-4613-4940-2
Auflage: Softcover reprint of the original 1st ed. 2003
Erschienen am 21.10.2012
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 155 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 330 Gramm
Umfang: 212 Seiten

Preis: 53,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

1. Phonology, Learning to Read and Dyslexia: A Cross-Linguistic Analysis.- 2. Visual Processing as Revealed by ERPs: Dyslexic and Normal Readers.- 3. Auditory Event-Related Potentials in Studying Developmental Dyslexia.- 4. Brain Functions and Speech Perception in Infants at Risk for Dyslexia.- 5. Comparing Normal and Impaired Reading Using Magnetoencephalography.- 6. Structural and Functional Brain Correlates of Dyslexia: MRI and Dichotic Listening.- Author Index.



Dyslexia: Different Brain, Different Behavior is intended for anyone with an interest in how processing deficits of the developing human brain may contribute to failures in reading and spelling. Readers will learn about how different brain activity measures may help to understand the complexity of language specific and domain general functions underlying reading, how atypical brain structures may be responsible for failures in the reading performance, and how the brain activity pattern of dyslexics may change from childhood to adulthood.
Dyslexia: Different Brain, Different Behavior is a valuable resource for researchers, graduate students, educators and other professionals in the fields of psycholinguistics, speech pathology, neuropsychology, cognitive development, educational psychology, school psychology, developmental psychology, child development and language acquisition.


andere Formate
weitere Titel der Reihe