Bültmann & Gerriets
The Collected Works of L. S. Vygotsky
The History of the Development of Higher Mental Functions
von Robert W. Rieber
Übersetzung: Marie J. Hall
Verlag: Springer US
Reihe: Cognition and Language: A Series in Psycholinguistics
Hardcover
ISBN: 978-1-4613-7721-4
Auflage: Softcover reprint of the original 1st ed. 1997
Erschienen am 28.09.2012
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 155 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 482 Gramm
Umfang: 316 Seiten

Preis: 299,59 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 11. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

In this volume, readers are introduced to Vygotsky's argument for a theoretical and methodological approach to differentiate A "higher" mental functions from the more basic brain processes that other theorists believed were at the center of the psychological apparatus. The famed Soviet psychologist's view of developmental issues as an intricately woven tapestry of functions includes analyses of:
- the development of speech and written language
- the mastering of attention and mnemonic skills
- self-control and the higher, more cultivated forms of behavior
- the cultural age, personality, and world view of children.



1: The Problem of the Development of Higher Mental Functions.- 2: Research Method.- 3: Analysis of Higher Mental Functions.- 4: The Structure of Higher Mental Functions.- 5: Genesis of Higher Mental Functions.- 6: The Development of Speech.- 7: Prehistory of the Development of Written Language.- 8: Development of Arithmetic Operations.- 9: Mastering Attention.- 10: The Development of Mnemonic and Mnemotechnical Functions.- 11: Development of Speech and Thinking.- 12: Self-Control.- 13: Cultivation of Higher Forms of Behavior.- 14: The Problem of Cultural Age.- 15: Conclusion; Further Research; Development of Personality and World View in the Child.- The Question of Multilingual Children.- Epilogue.- Notes to the Russian Edition.- References.- Author Index.


andere Formate
weitere Titel der Reihe