Bültmann & Gerriets
Teachers' Responses to Unanticipated Student Questions
von Ryan Fox
Verlag: Springer
Reihe: Springerbriefs in Education
Taschenbuch
ISBN: 978-1-4614-9256-6
Auflage: 2014
Erschienen am 04.05.2014
Sprache: Englisch
Umfang: 100 Seiten

Preis: 50,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

50,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book reports on findings from a study regarding two experienced secondary school teachers' approaches to handling unanticipated student questions during typical classroom discussions. Although teachers can anticipate common questions or misconceptions from students when planning a lesson or unit, teachers can never fully prepare for how students construct new knowledge. This book examines a blend of mathematical and pedagogical knowledge teachers used to respond quickly to unanticipated student questions. Additionally, this book illustrates the various patterns teachers exhibited when addressing students' comments or questions within typical classroom discussions.



Ryan Fox is an Assistant Professor in the division of Social Sciences at Penn State University, Abington, PA.



1. Preface.- 2. Introduction to Question and Relevant Literature.- 3. Study Design.- 4. Posing Counterexamples.- 5. Posing Simpler and Related Questions.- 6. Acknowledging Challenging Questions.- 7. Following Through with the Student's Comment of Question.- 8. The V Formation: Addressing One Student Question Individually.- 9. The W Formation: Addressing Multiple Students Questions Consecutively.- 10. The U Formation: Coordinating Student Questions with Planned Lesson.- 11. Future Considerations¿.


weitere Titel der Reihe