Bültmann & Gerriets
Writing Studio Pedagogy
Space, Place, and Rhetoric in Collaborative Environments
von Matthew Kim, Russell Carpenter
Verlag: RLPG/Galleys
Hardcover
ISBN: 978-1-4758-2822-1
Erschienen am 22.02.2017
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 393 Gramm
Umfang: 238 Seiten

Preis: 56,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 25. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

56,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Writing Studio Pedagogy (WSP) breaks from the tradition of teaching and responding to writing in traditional ways and moves the experience off the page. Scholars interested in rethinking teaching, writing pedagogy, and innovative learning will find new ways to challenge their understandings of space, place, and collaboration.



By Matthew Kim and Russell Carpenter



Preface: Our Journeys Toward Understanding the Significance of Writing Studio Pedagogy
Matthew Kim and Russell Carpenter
Chapter One: The Interdisciplinary Trajectories of Writing Studio Pedagogy
Matthew Kim and Russell Carpenter
Chapter Two: Technological Adaptations in Firstspace: Or, A Studio by Any Other Name . . .
Karla Saari Kitalong
Chapter Three: Using Writing Studio Pedagogy to Transcend Teaching Spaces
Emily Hensley, Rachel Winter, and Shane Richardson
Chapter Four: Keeping History Alive: Integrating Writing Studio Pedagogy into the History Classroom
Jane Alwis
Chapter Five: Enacting Writing Studio Pedagogy in the Music Studio
JongHun Kim
Chapter Six: The Flexible Center: Embracing Technology, Open Spaces, and Online Pedagogy
Shawn Apostel and Kristi Apostel

Chapter Seven: Cross-Institutional Collaborations and Writing Studio Pedagogy
Kevin Dvorak and Jaimie Crawford
Chapter Eight: STEM Students and the Design of Writing Studio Pedagogy
Karen Head
Chapter Nine: The Flexible Writing Classroom as a Site for Pedagogical Reflection
Dana C. Gierdowski
Chapter Ten: Fostering Writing Studio Pedagogy in Space Designed for Digital Composing Practices
Lindsay Ann Sabatino
Afterword
Jim Kalmbach
About the Editors
About the Contributors
Index


andere Formate