Bültmann & Gerriets
Negative Exposures
Knowing What Not to Know in Contemporary China
von Margaret Hillenbrand
Verlag: Duke University Press
Reihe: Sinotheory
Hardcover
ISBN: 978-1-4780-0800-2
Erschienen am 06.03.2020
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 512 Gramm
Umfang: 314 Seiten

Preis: 35,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 18. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

35,20 €
merken
zum E-Book (PDF) 216,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Series Editor's Preface  ix
Acknowledgments  xi
Preface  xiii
Introduction. Staking Out Secrecy  1
1. Don't Look Now  45
2. Keeping It in the Family  89
3. Cracking the Ice  131
4. Ducking the Firewall  168
Conclusion. Out of the Darkroom  209
Notes  225
References  245
Index  277



When nations decide to disown their troubled pasts, how does this strategic disavowal harden into social fact? In Negative Exposures, Margaret Hillenbrand investigates the erasure of key aspects of such momentous events as the Nanjing Massacre, the Cultural Revolution, and the Tiananmen Square protests from the Chinese historical consciousness, not due to amnesia or censorship but through the operations of public secrecy. Knowing what not to know, she argues, has many stakeholders, willing and otherwise, who keep quiet to protect themselves or their families out of shame, pragmatism, or the palliative effects of silence. Hillenbrand shows how secrecy works as a powerful structuring force in Chinese society, one hiding in plain sight, and identifies aesthetic artifacts that serve as modes of reckoning against this phenomenon. She analyses the proliferation of photo-forms-remediations of well-known photographs of troubling historical events rendered in such media as paint, celluloid, fabric, digital imagery, and tattoos-as imaginative spaces in which the shadows of secrecy are provocatively outlined.


andere Formate
weitere Titel der Reihe