Bültmann & Gerriets
Pop Culture and Power
Teaching Media Literacy for Social Justice
von Dawn H Currie, Deirdre M Kelly
Verlag: University of Toronto Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4875-0759-6
Erschienen am 15.04.2022
Sprache: Englisch
Format: 232 mm [H] x 152 mm [B] x 24 mm [T]
Gewicht: 590 Gramm
Umfang: 336 Seiten

Preis: 76,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 3. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

76,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Drawing from theory and case studies, Pop Culture and Power takes apart popular culture and reassembles it in ways that empower students to develop analytical sensibilities and design the socially just world they want to live in.



Illustrations
Tables

1. Teaching for Social Justice: Pop Culture in the Classroom
2. Agency and Power as Media Engagement
3. Pop Culture and Power: Teaching as Research
4. The Monopoly Project: Meaning Making through Board Game Production
5. The Hunger Games: Using Popular Film to Learn about Power
6. Celebrity Marketing: Gender Performances in Popular Music
7. Are You Being Hailed? Advertising as a Venue for Critical Media Literacy
8. Agency Revisited: Pop Culture in a Participatory Classroom
9. Power Revisited: Harnessing Media Engagement to Social Change

Appendices
Appendix A: Course Syllabus for CSL Seminar
Appendix B: Writing and Other Homework Activities - CSL Seminar 2012
Appendix C: Ethics and Example of Parent/ Guardian Informed Consent Letter
Appendix D: Details from the Hunger Games Project Lesson Plan

References
Notes



By Dawn H. Currie and Deirdre M. Kelly