Bültmann & Gerriets
Political Conversion
Personal Transformation as Strategic Public Communication
von Don Waisanen
Verlag: RLPG/Galleys
Reihe: Lexington Studies in Political Communication
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-4985-7572-0
Erschienen am 20.04.2018
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 573 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 146,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

146,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book analyzes political conversion stories as a communication strategy aimed at winning the hearts and minds of the public. Through key cases, it charts the historical and contemporary uses of this strategy as a type of civil-religious persuasion in public discourse, evaluating its features and functions in politics.



Don Waisanen is associate professor in the Baruch College, CUNY Marxe School of Public and International Affairs.



Acknowledgments
Introduction: Political Transformation as a Pervasive Strategy
Chapter 1: Political Conversion as Manichaean Deduction: Whittaker Chambers's Witness
Chapter 2: Political Conversion as Intellectual Reduction: Norman Podhoretz's Breaking Ranks
Chapter 3: Political Conversion as Generational Induction: David Horowitz's Radical Son
Chapter 4: Political Conversion as Bypassed Seduction: Garry Wills's Confessions of a Conservative
Chapter 5: Political Transformation in U.S. Politics
Bibliography
Index
About the Author


andere Formate
weitere Titel der Reihe