Bültmann & Gerriets
K-Pop Idols
Popular Culture and the Emergence of the Korean Music Industry
von Hark Joon Lee, Kyong Yoon Yong Jin
Verlag: Lexington Books
Taschenbuch
ISBN: 978-1-4985-8827-0
Erschienen am 15.06.2021
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 150 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 310 Gramm
Umfang: 194 Seiten

Preis: 45,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

45,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Converging theory and practice, this book provides a unique analysis of Korean youth's attempts to become global celebrities within the rapidly growing K-pop cultural phenomenon.



By Hark Joon Lee and Kyong Yoon Yong Jin



Part I. Emergence of K-pop
Chapter 1. Emergence of K-pop as Transnational Popular Culture
Chapter 2. K-pop Entertainment Industry in the 21st Century
Chapter 3. Idol Formation Reality Shows as K-pop's New Star System
Part II. Entertainment Houses and Training Idol Groups
Chapter 4. A Secret Door Finally Opened: Assistant Director and Trainees United
Chapter 5. Sweat and Tears in the Studios
Chapter 6. The Shadows in Spartan Training and the Pre-debut
Chapter 7. A Country Girl who Dreams of an Idol Star
Chapter 8. The Long Road to Stardom
Part III. Borders between Becoming Stars and Disappearing
Chapter 9. Competition, Sorrow and Love
Chapter 10. Tears, Idols, and K-pop
Chapter 11. Going Overseas and a Few Stars


andere Formate