Bültmann & Gerriets
Text Complexity
Stretching Readers with Texts and Tasks
von Douglas Fisher, Nancy Frey, Diane K Lapp
Verlag: Sage Publications
Reihe: Corwin Literacy
Taschenbuch
ISBN: 978-1-5063-3944-3
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 07.03.2016
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 187 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 445 Gramm
Umfang: 216 Seiten

Preis: 40,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

40,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Chapter 1. Text Complexity in a New Light
Chapter 2. Quantitative Measures of Text Complexity
Chapter 3. Qualitative Values of Literary Texts
Chapter 4. Qualitative Aspects of Informational Texts
Chapter 5. Exploring Teacher-Led Tasks: Modeling Expert Thinking
Chapter 6. Exploring Teacher-Led Tasks: Closely Reading Complex Texts
Chapter 7. Exploring Teacher-Led Tasks: Scaffolded Reading Instruction of Complex Texts
Chapter 8. Exploring Peer-Led Tasks: Collaborative Conversations and Peer-Mediated Learning
Chapter 9. Exploring Individual Tasks



Douglas Fisher is professor and chair of educational leadership at San Diego State University and a leader at Health Sciences High and Middle College. Previously, Doug was an early intervention teacher and elementary school educator.  He is a credentialed teacher and leader in California.  In 2022, he was inducted into the Reading Hall of Fame by the Literacy Research Association. He has published widely on literacy, quality instruction, and assessment, as well as books such as Welcome to Teaching, PLC+, Teaching Students to Drive their Learning, and Student Assessment: Better Evidence, Better Decisions, Better Learning.


weitere Titel der Reihe