Bültmann & Gerriets
Generative AI for Academics
von Mark Carrigan
Verlag: Sage Publications Ltd
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-5296-9040-8
Erscheint am 11.01.2025
Sprache: Englisch
Format: 242 mm [H] x 170 mm [B]
Umfang: 272 Seiten

Preis: 109,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel ist noch nicht erschienen. Gerne können Sie den Titel jetzt schon bestellen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This is your indispensable guide to navigating the rise of generative AI as an academic. It thoughtfully explores rapidly evolving AI capabilities reshaping higher education, examining challenges and ethical dilemmas across the sector.



Mark Carrigan is a Lecturer in Education at the University of Manchester where he is programme director for the MA Digital Technologies, Communication and Education (DTCE) and co-lead of the DTCE Research and Scholarship group. Trained as a philosopher and sociologist, his research aims to bridge fundamental questions of social ontology with practical and policy interventions to support the effective use of emerging technologies within education. He has written or edited eight books, including Social Media for Academics, published by Sage and now in its second edition. 
He is a convenor for the British Sociological Association's Digital Sociology group which he co-founded in 2012. He jointly coordinates the Critical Realism Network while being active in the Centre for Social Ontology and a trustee of the Centre for Critical Realism. He is a board member for a range of publications, including Civic Sociology, the Journal of Digital Social Research and Globalisation, Societies and Education.

 

 



Chapter 1 Generative AI and Universities
Chapter 2 Generative AI and Reflexivity
Chapter 3 The Ethics of GAI
Chapter 4 Thinking
Chapter 5 Collaborating
Chapter 6 Communication
Chapter 7 Engagement
Chapter 8 Academic Futures


andere Formate