Bültmann & Gerriets
Understanding Games and Game Cultures
von Ingrid Richardson, Larissa Hjorth, Hugh Davies
Verlag: SAGE Publications
E-Book / EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 3 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-5297-3852-0
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 24.03.2021
Sprache: Englisch
Umfang: 232 Seiten

Preis: 48,49 €

Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

INGRID RICHARDSON is an Associate Professor in Games Art & Design at Murdoch University



Chapter 1: Introduction: Understanding Games and Game Cultures
Part I: Games in Context
Chapter 2: Methods in Games Studies
Chapter 3: Game Industries and Interfaces
Part II: Communities of Practice
Chapter 4: Game Communities and Productive Fandom
Chapter 5: Esports and Fantasy Sports
Chapter 6: Livestreaming and Let's Play
Part III: Artful Interventions
Chapter 7: Between Art Games and Game Art
Chapter 8: Serious Games and Games for Change
Chapter 9: Pervasive Games and Urban Play
Part IV: Mobilities
Chapter 10: The Rise and Rise of Mobile Games
Chapter 11: Augmented Reality Games and Playful Locative Media
Chapter 12: Conclusion: Themes and Futures


andere Formate