Bültmann & Gerriets
Universities Remembering Europe
Nations, Culture and Higher Education
von Francis Crawley, Paul Smeyers, Paul Standish
Verlag: Berghahn Books
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-57181-957-4
Erschienen am 01.11.2000
Sprache: Englisch
Format: 222 mm [H] x 145 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 494 Gramm
Umfang: 284 Seiten

Preis: 153,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

153,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Higher education plays a vital role in the sharing of the identity and culture of Europe and therefore receives considerable attention from scholars and policy makers. This volume is different in that it brings a philosophical perspective to the debate on higher education in Europe. As a work of applied philosophy, it reflects on changes in European identity with the development of the European Union after the fall of the Berlin Wall and considers the reciprocal relationship between these changes and higher education. By uncovering the unavoidable philosophical problems embedded in policies, the book sets out both to provide a clearer understanding of the current situation of higher education in Europe and to contribute to its development. It attempts to redefine the democratic basis of higher education in the light of social and political change in the evolving European society.



Paul Standish is Senior Lecturer in the Institute for Education and Lifelong Learning at the University of Dundee.



Chapter 1. The Idea of the European Dimension
Chapter 2. The Challenge of Multiculturalism
Chapter 3. The Response to the Economic Demands
Chapter 4. Situating the Individual and Society in European Higher Education
Chapter 5. Higher Education in a European Context: Some Recommendations and Conclusions