Bültmann & Gerriets
The Media & Morality
von Robert M Baird, William E Loges, Stuart E Rosenbaum
Verlag: Rowman & Littlefield Publishing Group Inc
Reihe: Contemporary Issues (Prometheu
Taschenbuch
ISBN: 978-1-57392-681-2
Erschienen am 01.02.1999
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 154 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 522 Gramm
Umfang: 393 Seiten

Preis: 23,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

23,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Being first with a major news story drives the media to inform the public. But what limits, if any, can or should be placed on the media's vital role when their need to attract readers, listeners, or viewers compels them to jeopardize people's freedom (Richard Jewell), privacy (President Clinton and other public figures), and even personal safety (Princess Diana) in their rush to get the scoop, sell newspapers and magazines, and increase viewer numbers? To whom are the media responsible - the public, the stockholders, the advertisers? Who decides what may "harm" an audience or what is unsuitable for children? How do political agendas affect censorship and media profits? Are radical new media standards needed in light of increasing numbers of big stories based on bad reporting and lax research? These and other questions are probed in this wide-ranging selection of essays that explores the relationships between the media and their diverse audiences, sponsors, corporate owners, governments, and others.


weitere Titel der Reihe