Bültmann & Gerriets
Research and Educational Leadership
Navigating the New National Research Council Guidelines
von Fenwick W. English, Gail C. Furman
Verlag: RLPG/Galleys
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-57886-550-5
Erschienen am 27.10.2006
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 442 Gramm
Umfang: 194 Seiten

Preis: 116,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

116,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Research and Educational Leadership will prove to be an invaluable tool in re-thinking the way research is conducted in educational leadership and how public and private funding agencies should view research proposals which have potential to improve leadership practices in schools. The text will also become a key resource in teaching researchers to think more deeply about school leadership as they engage in dissertation research.



Edited by Fenwick W. English and Gail C. Furman - Contributions by Carol F. Karpinski; Catherine A. Lugg; Margaret Terry Orr; Carolyn Riehl; Carolyn M. Shields; Linda C. Tillman and Michelle D. Young



Chapter 1 Foreword Chapter 2 Introduction Chapter 3 The NRC's Scientific Research in Education: It Isn't Even Wrong! Chapter 4 Scientific Research in Education: Implications for Culturally Sensitive Research Frameworks in Educational Leadership Chapter 5 The Political Paradoxes of Scientific Research in Education Chapter 6 "Scientific" Research and the New Narrative for Educational Leadership Chapter 7 What's a Researcher to Do? Insights for "Post-Anything" Researchers Chapter 8 Standards for Research(er) Integrity in Educational Leadership: Implications for Current and Future Researchers Chapter 9 Research on Educational Leadership: Knowledge We Need for the World We Live In