Bültmann & Gerriets
Teaching and Social Justice: Integrating Multicultutral and Feminist Theories in the Classroom
von Carolyn Zerbe Enns
Verlag: American Psychological Association (APA)
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-59147-167-7
Auflage: New
Erschienen am 15.02.2005
Sprache: Englisch
Format: 261 mm [H] x 184 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 685 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 27,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

27,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Teaching and Social Justice provides psychologists and educators with a foundation to create their own multicultural feminist pedagogy. The volume challenges them with thought-provoking questions such as: How does one's multicultural or feminist theoretical orientation influence how one teaches social justice? How does this influence the manner in which one teaches about diversity issues? How might one's theoretical position influence the organization and structure of the classroom, the interventions used, or classroom dynamics and learning? How might one's relationship with one's institution be affected? The collective authors of this volume represent diverse social identities related to race, ethnicity, class, religion, sexual orientation, and nationality, which adds to the richness of their perspectives on pedagogy. Psychologists and educators who are interested in a theoretically grounded approach and interdisciplinary integration will find Teaching and Social Justice invaluable.