Bültmann & Gerriets
System-Wide Efforts to Improve Student Achievement (PB)
von Stacey Rutledge, Kenneth K. Wong
Verlag: Information Age Publishing
Hardcover
ISBN: 978-1-59311-224-0
Erschienen am 01.03.2006
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 494 Gramm
Umfang: 324 Seiten

Preis: 63,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

63,20 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Strong system-wide support is increasingly being identified as playing an important role in policy efforts aimed at increasing student achievement
(Hightower, Knapp, March, and McLaughlin: 2002). Yet current research often views district and other system-wide support as largely governance changes
without substantive linkage to school improvement outcomes (Cuban and Usdan: 2003). In this volume we seek to deepen our understanding of the role of
school districts and system-wide initiatives through a series of case studies that focus on how school districts and system-wide actors facilitate policy
innovation and reform initiatives that are designed to improve student achievement. Through both quantitative and qualitative studies from diverse settings
across the country, chapters in this volume examine the role of instructional technology, alternative accountability practices, management and partnership
reforms, and school improvement efforts through new incentive and support practices. While challenges remain, these case studies demonstrate how districts
support and facilitate school change aimed at improving student achievement.