Bültmann & Gerriets
Towards a Brighter Tomorrow
The College Barriers, Hopes and Plans of Black, Latino/A and Asian American Students in California (Hc)
von Walter R. Allen, Kimberly A. Griffin, Erin Kimura-Walsh
Verlag: Information Age Publishing
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-60752-143-3
Erschienen am 22.07.2009
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 745 Gramm
Umfang: 386 Seiten

Preis: 109,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 24. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

109,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

A volume in Research on African American Education
Series Editors: Carol Camp Yeakey, Washington University in St. Louis
and Ronald D. Henderson, National Education Association
The book aims to develop a clearer understanding of the influence of social dynamics on
the educational opportunities of high school students of color in the urban setting of California's Los Angeles area. Specifically, we
examine how students' backgrounds, high school experiences and own agency shape their college preparation processes and
postsecondary aspirations. While some research has been done on high school students' college-choice process, this book is unique in
its broad and comparative approach. It examines the experiences of students across 10 schools, identifying broad themes that are
illustrated through specific case studies. This approach allows readers to understand the broader issues that face students from
underserved backgrounds as they pursue college, while illuminating how these issues uniquely manifest themselves in individual
school contexts.