Bültmann & Gerriets
Improving Student Learning
Action Principles for Families, Classrooms, Schools, Districts, and States
von Herbert J. Walberg, Herb Walberg
Verlag: Information Age Publishing
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-61735-213-3
Erschienen am 23.11.2010
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 404 Gramm
Umfang: 154 Seiten

Preis: 107,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 6. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

107,80 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Improving Schools to Promote Learning is a concise and common-sense
examination of all the moving parts that drive student learning. The book ties together the
research, policies, and practices relative to the state, district, school, classroom, and
family, and explains their effects on student learning. The author covers an array of
topics, including technology, charter schools, turnaround initiatives, and instruction in
specific subject areas.
Herbert J. Walberg's book continues the work of previous publications from the
Center on Innovation & Improvement (Handbook on Restructuring and Substantial
School Improvement and Handbook on the Statewide Systems of Support) that connect
research to practice at various levels of the education system. The book is accessible to a
wide audience, including educators, school board members, parents, and policy makers.
Walberg includes action steps in every chapter, providing practical recommendations for improved student achievement.
The author also offers select references for additional material on the best research and most effective practices.