Bültmann & Gerriets
Assessment of Higher Order Thinking Skills (Hc)
von Daniel H. Robinson, Gregory Schraw
Verlag: Information Age Publishing
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-61735-506-6
Erschienen am 07.09.2011
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 27 mm [T]
Gewicht: 803 Gramm
Umfang: 426 Seiten

Preis: 120,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

120,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

A volume in Current Perspectives on Cognition, Learning, and Instruction
Series Editors Gregory Schraw, University of Nevada, Las Vegas
and Daniel H. Robinson, The University of Texas at Austin
This volume examines the assessment of higher order thinking skills from the perspectives of applied
cognitive psychology and measurement theory. The volume considers a variety of higher order thinking
skills, including problem solving, critical thinking, argumentation, decision making, creativity,
metacognition, and self-regulation
Fourteen chapters by experts in learning and measurement comprise four sections which address conceptual
approaches to understanding higher order thinking skills, cognitively oriented assessment models, thinking in
the content domains, and practical assessment issues. The volume discusses models of thinking skills, as
well as applied issues related to the construction, validation, administration and scoring of perfomancebased,
selected-response, and constructed-response assessments.
The goal of the volume is to promote a better theoretical understanding of higher order thinking in order to facilitate instruction and assessment of
those skills among students in all K-12 content domains, as well as professional licensure and cetification settings.