Bültmann & Gerriets
Intimate Relations
Aesthetics and Theories of Sexuality Around 1968
von Christine Weder
Übersetzung: Robert Vilain
Verlag: Boydell & Brewer
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-64014-087-5
Erschienen am 25.06.2024
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 635 Gramm
Umfang: 352 Seiten

Preis: 137,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

137,50 €
merken
zum E-Book (EPUB) 30,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

A fresh historical perspective on the transformative relationship between sexuality and the arts around 1968



Translator's Note
List of Abbreviations
Introduction: Stories of Ars and Eros
The Relation the Parts of This Book: Liaisons stimulantes
Part I. The Aesthetic Ambitions of Sexual Theories
Introduction to Part I
1. Literature as an Aid for Sexual Liberation: Wilhelm Reich's Art of Manipulation
2. Literature as an Attractive Reminder of a Pleasurable Future: The Orientation of the New Sexuality towards Art in the Work of Herbert Marcuse
3. Sex Front, or The Ironic Art of Enlightenment: Sexuality as Pop Art
Conclusion to Part I
Part II. Sexual Obsessions in Aesthetics
Introduction to Part II
4. Stimulating Dissolution of Boundaries: The Literary History of the Obscene and Ludwig Marcuse's Program of Writing "Without a Safety Helmet"
5. Art or Pornography? For and Against Contemporary Literature in the "Zurich Literature Controversy"
6. Exclusive vs Popularizing Dissolution of Boundaries: Pro-pornography as a Model Example of Extreme Literature (Susan Sontag) or of Mass Culture (Leslie A. Fiedler)
7. Potentiated Dialectics: The Obscene as a Formal Principle of Anti-Pornographic Art in the Work of Peter Gorsen
8. The Orgasm as a Model of Aesthetic Experience and the Masochistic Pleasure of Modern Art in the Work of Theodor W. Adorno
9. "Le plaisir en pièces; la langue en pièces": Erotic Fragments of a Theory of Textual Eroticism in the Work of Roland Barthes
Conclusion to Part II
Bibliography
Index



CHRISTINE WEDER is Professor in Modern German Literature at the University of Geneva.


andere Formate