Bültmann & Gerriets
Dissonant Methods
Undoing Discipline in the Humanities Classroom
von Ada S Jaarsma, Kit Dobson
Verlag: University of Alberta Press
Taschenbuch
ISBN: 978-1-77212-489-7
Erschienen am 18.06.2020
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 150 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 272 Gramm
Umfang: 176 Seiten

Preis: 29,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

29,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

"Dissonant Methods is an innovative collection that probes how, by teaching inventively, postsecondary instructors can resist the constrictions of neoliberalism. Taking up the call in the Scholarship of Teaching and Learning to understand teaching as scholarship, these essays offer concrete and practical meditations on resistant and sustainable teaching. The contributors seek to undermine forms of oppression frequently practised in higher education, and instead advance a vision of the university that upholds ideals such as critical thinking, creativity, and inclusivity. Essential reading for faculty and graduate students in the humanities, Dissonant Methods offers urgent, galvanizing ideas for anyone currently teaching in a college or university. Contributors: Kathy Cawsey, Kit Dobson, Ada S. Jaarsma, Rachel Jones, Kyle Kinaschuk, Namrata Mitra, Guy Obrecht, Katja Pettinen, Kaitlin Rothberger, Ely Shipley, Martin Shuster"--



Ada S. Jaarsma is Professor of Philosophy in the Department of Humanities at Mount Royal University. Kit Dobson is Professor of English at the University of Calgary. His research and teaching are concerned with literatures in Canada, transnational studies, and questions of affect and ecology.