Bültmann & Gerriets
Blanchot and the Moving Image
Fascination and Spectatorship
von Calum Watt
Verlag: Legenda
Reihe: Moving Image Nr. 8
Hardcover
ISBN: 978-1-78188-538-3
Erschienen am 15.04.2019
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 352 Gramm
Umfang: 198 Seiten

Preis: 18,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 28. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

18,80 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

The French writer and philosopher Maurice Blanchot (1907-2003) was a notoriously reclusive figure who wrote that his life was entirely devoted to literature. Why then have filmmakers and writers on film found so much inspiration in Blanchot's work? Blanchot and the Moving Image explores a constellation of connections between Blanchot, film and film theory and draws lines of intellectual influence to show how Blanchot's thinking of literature find its way by a kind of displacement into contemporary philosophical approaches to cinema. Three case studies examining individual films - by Jean-Luc Godard, Béla Tarr and Gaspar Noé - draw out how Blanchot's complex notions of fascination and image can contribute to theories of spectatorship. The first book-length treatment of this theme, Blanchot and the Moving Image thus demonstrates the overlooked importance of Blanchot's work for understanding contemporary film and film theory.
Calum Watt gained his PhD at King's College London and is a Marie Curie Fellow at Université Sorbonne Nouvelle, Paris 3.


weitere Titel der Reihe