Bültmann & Gerriets
Responding to Children in the Twenty-First Century
Education, Social Pedagogy and Belonging
von Claire Cameron
Verlag: Ucl Ioe Press
Reihe: Ioe Inaugural Professorial Lec
Taschenbuch
ISBN: 978-1-78277-241-5
Erschienen am 03.04.2018
Sprache: Englisch
Format: 206 mm [H] x 142 mm [B] x 5 mm [T]
Gewicht: 45 Gramm
Umfang: 36 Seiten

Preis: 10,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 26. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

10,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Claire Cameron is Professor of Social Pedagogy at the UCL Institute of Education.



As a society we want our children and young people to thrive and fulfill their potential. How then, can we best identify and respond to their needs in order to achieve this?
In this lecture, Professor Claire Cameron takes the case of children in state care and the longer-term impacts on those young people of having been in care. In particular, she will examine the practice of social pedagogy, which describes a holistic and relationship-centered way of working in care and educational settings, and what this can bring to young people's development - physical, emotional, intellectual and social.
Professor Cameron argues that to make substantial progress for all young people we need to expand our understanding of the scope of "belonging" to give children in care a "rich" life.


weitere Titel der Reihe