Bültmann & Gerriets
Politics, Media and Campaign Language
Australia's Identity Anxiety
von Stephanie Brookes
Verlag: Anthem Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-78308-501-9
Erschienen am 03.04.2017
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 532 Gramm
Umfang: 230 Seiten

Preis: 137,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

'Politics, Media and Campaign Language' is an original, groundbreaking analysis of the story of Australian identity told through Australian election campaign language. Introducing the concept of identity security, the book argues that the story of Australian identity is characterised by recurring cycles of anxiety and reassurance, which betray a deep underlying feeling of insecurity.



Stephanie Brookes is lecturer in journalism studies, School of Media, Film and Journalism, Monash University, Australia. She researches at the intersection of media and politics, focusing on questions of identity and belonging in news media and political discourse. Brookes has previously published her research in book chapters and journal articles. 'Politics, Media and Campaign Language' is her first book.



Acknowledgements; 1. Introduction; 2. Storytelling; 3. Belonging; 4. Values; 5. Community; 6. Security; 7. Vision; 8. Hearts and Minds; Appendices; References; Index.


andere Formate