Bültmann & Gerriets
Aboriginal Art and Australian Society
Hope and Disenchantment
von Laura Fisher
Verlag: Anthem Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-78308-531-6
Erschienen am 30.08.2016
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 576 Gramm
Umfang: 258 Seiten

Preis: 138,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 24. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This unique study tracks the way the Aboriginal art phenomenon has mediated Indigenous/non-indigenous relations in Australia. It illuminates the utopian and dystopian currents of thought that have arisen in relation to the art, and the contradictory social and political aspirations to which it has been anchored in public culture.



Introduction; Part I: Governance, Nationhood and Civil Society; Chapter 1: New Intercultural Relationships in the Post-Assimilation Era; Chapter 2: Aboriginal People Mobilising Aboriginal Art; Chapter 3: Understanding Aboriginal Art Subsidy; Chapter 4: The State Mobilising Aboriginal Art; Chapter 5: 'Aboriginal culture' at the Nexus of Justice, Recognition and Redemption; Part II: Contemporary Aboriginal Art in the 1980s; Chapter 6: The Emergence of Aboriginal Art in the 1980s; Part III: Negotiating Difference; Chapter 7: Negotiation Aboriginal Difference; Chapter 8: The Art/Anthropology Binary; Part IV: Aboriginal Art, Money and the Market; Chapter 9: Ethics and Exploitation in the Aboriginal Art Market; Chapter 10: 'Aboriginal Mass Culture' and the Cultural Industries; Conclusion.



Laura Fisher is a sociologist and art historian based in Sydney, Australia. She is pursuing a range of research interests around art in the public domain, visionary outdoor environments, the cultural economy and Aboriginal art. She is currently a post-doctoral research fellow at Sydney College of the Arts, University of Sydney.


andere Formate