Bültmann & Gerriets
Measuring L2 Proficiency
Perspectives from SLA
von Amanda Edmonds, Heather Hilton, Pascale Leclercq
Verlag: Multilingual Matters
Hardcover
ISBN: 978-1-78309-227-7
Erschienen am 01.07.2014
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 380 Gramm
Umfang: 246 Seiten

Preis: 43,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 9. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

43,80 €
merken
zum E-Book (EPUB) 35,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book brings together ideas on identifying and measuring second language proficiency. The chapters introduce a range of tools for the evaluation of learners' language level with respect to both productive and receptive skills and provide a variety of answers to the question of how to assess L2 proficiency in a valid, reliable and practical way.



Pascale Leclercq is a Lecturer in the English Studies Department of Université Paul Valéry Montpellier 3, France, where she teaches English as a Foreign Language, second language acquisition and L2 pedagogy to undergraduate and postgraduate students, and trains future language teachers.

Amanda Edmonds is a Lecturer in French as a Foreign Language at the Université de Pau et des Pays de l'Adour, France. She is currently director of the Master's program in French as a Foreign Language, and her teaching includes courses on FFL, second language acquisition, and language pedagogy.

Heather Hilton is a Professor in the Language Department at the Université de Lyon 2, France. She has extensive experience of language teaching and now researches language acquisition and foreign language teaching methodology with a particular focus on young learners and learners with learning differences.


andere Formate