Bültmann & Gerriets
Sociocultural Theory in Second Language Education
An Introduction Through Narratives
von Merrill Swain, Penny Kinnear, Linda Steinman
Verlag: Channel View Publications
Reihe: MM Textbooks
Taschenbuch
ISBN: 978-1-78309-316-8
Auflage: 2nd Revised edition
Erschienen am 12.02.2015
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 172 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 351 Gramm
Umfang: 192 Seiten

Preis: 32,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 28. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

32,00 €
merken
zum E-Book (EPUB) 14,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

The authors, each from a different background, share a passion for sociocultural theory. Each author brings stories, data and experiences from her area of expertise: second language pedagogy and teacher development (Linda); classroom teaching with second language and bilingual students across a range of contexts (Penny); and teaching and research in bilingual education and second language learning and testing (Merrill). Merrill Swain is Professor Emeritus in the Curriculum, Teaching and Learning Department at the Ontario Institute for Studies in Education (OISE) of the University of Toronto. Penny Kinnear is Lecturer at the University of Toronto. Linda Steinman is Associate Professor in the Department of Languages, Literatures and Linguistics at York University in Toronto.



This textbook introduces the reader to concepts of sociocultural theory, through a series of narratives illuminating key concepts of the theory. This 2nd edition references recent studies that provide important instances of Vygotskian sociocultural theory in second language education and research, as well as questions for collaborative discussion.


andere Formate
weitere Titel der Reihe