Bültmann & Gerriets
Learning and Not Learning in the Heritage Language Classroom
Engaging Mexican-Origin Students
von Kimberly Adilia Helmer
Verlag: Multilingual Matters
Reihe: Bilingual Education & Bilingualism Nr. 121
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-78892-763-5
Erschienen am 31.03.2020
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 566 Gramm
Umfang: 264 Seiten

Preis: 151,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 14. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

151,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book examines the first year of a charter high school and presents a case-study of compulsory Spanish heritage language instruction with both a dominant and non-dominant Spanish teacher. The study also follows the same students to their humanities-English class, bringing into focus what works and what does not with this group of learners.



Kimberly Adilia Helmer is a Teaching Professor in the Writing Program at the University of California Santa Cruz, USA. Her research interests include Latino/a student engagement in learning and the pedagogies that support that learning; multilingual writers and writing; and English for Academic Purposes.


weitere Titel der Reihe