Bültmann & Gerriets
Rethinking the Education of Multilingual Learners
A Critical Analysis of Theoretical Concepts
von Jim Cummins
Verlag: Multilingual Matters
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-80041-358-0
Erschienen am 01.09.2021
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 29 mm [T]
Gewicht: 853 Gramm
Umfang: 460 Seiten

Preis: 143,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 1. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

143,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Over the past 40 years, Jim Cummins has originated theories which have had a profound effect on the education of multilingual learners across the world. In this book he traces the development of these theories, and addresses the critiques they have received and their subsequent impact on his thinking and the application of his theories in schools.



Jim Cummins is Professor Emeritus at the University of Toronto, Canada and has spent the past 40 years researching and working with multilingual learners across the world. His controversial theoretical distinction between conversational versus academic language proficiency is a key topic in pre-service and professional development related to the education of minority group students who are learning the language of instruction.