Bültmann & Gerriets
Heritage Languages in the Digital Age
The Case of Autochthonous Minority Languages in Western Europe
von Birte Arendt, Gertrud Reershemius
Verlag: Multilingual Matters
Reihe: Multilingual Matters Nr. 177
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-80041-422-8
Erschienen am 16.04.2024
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 528 Gramm
Umfang: 238 Seiten

Preis: 144,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

144,30 €
merken
zum E-Book (EPUB) 35,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Birte Arendt is a Lecturer at the Institute for German Philology and Director of the Competence Centre for the Teaching of Low German at the University of Greifswald, Germany. Her research interests include regional language teaching, digital language pedagogy, language acquisition in peer interactions and language attitudes. She is currently leading the project Interuniversity Teaching Network: Low German Teaching.

Gertrud Reershemius is Professor of Linguistics and Language Contact at Aston University, UK. Her research focuses on pragmatics, language contact and multilingualism with a focus on speakers of smaller or lesser used languages such as Yiddish and Low German. She is particularly interested in mediatisation processes and the study of semiotic landscapes, and she has published widely on these topics.



In light of changing digital communication, this book addresses issues including a shift from a focus on oral to written practices; the rise of new communities of practice and communicative domains; and the need for resulting shifts in language policy and teaching methods when applied to minority (or autochthonous) heritage languages.


andere Formate