Bültmann & Gerriets
Tension-Filled English at the Multilingual University
A Bakhtinian Perspective
von Maria Kuteeva
Verlag: Channel View Publications
Reihe: Multilingual Matters Nr. 175
E-Book / EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 2 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-80041-673-4
Erschienen am 01.03.2023
Sprache: Englisch
Umfang: 216 Seiten

Preis: 35,99 €

35,99 €
merken
zum Hardcover 140,60 €
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Acknowledgements


Transcription Conventions


Chapter 1.Tension-filled English at the Multilingual University: Introduction


Part 1: Multi-faceted English in Multilingual University Settings  


Chapter 2. Exploring Conceptualisations of English: Standard, Lingua Franca and Translingual Practice 


Chapter 3.'More Parallel'? English in University Language Policies and Wider Discourses 


Part 2: Research Dialogue through 'Unitary' Englishes 


Chapter 4. Language in Academic Disciplines: The Object of Study and its 'Voice' 


Chapter 5. Towards New 'Unitary Language': Language Requirements and Multilingual Researchers' Perspectives 


Part 3: Language Perceptions and Repertoires: Between Unitary and Heteroglossic Englishes


Chapter 6. Shifting Norms: Students' Perceptions of English as Standard, Lingua Franca and Translingual Practice


Chapter 7. Tensions Between Present and Desired Repertoires: Translingual Writers' Lived Experience of English and Polyglossic Selves


Chapter 8. Conclusion: Ways Forward for The Study of Tension-filled English


References



Maria Kuteeva is Professor of English Linguistics at Stockholm University, Sweden. She is lead editor of Language Perceptions and Practices in Multilingual Universities (with K. Kaufhold and N. Hynninen, 2020, Palgrave McMillan). 


andere Formate
weitere Titel der Reihe