Bültmann & Gerriets
Selling War
The Role of the Mass Media in Hostile Conflicts from World War I to the "War on Terror"
von Josef Seethaler
Verlag: Intellect Books
Taschenbuch
ISBN: 978-1-84150-610-4
Erschienen am 15.03.2013
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 661 Gramm
Umfang: 384 Seiten

Preis: 42,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

42,50 €
merken
zum E-Book (EPUB) 33,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

This book is the first collection of essays to explore the changing relationships between war, media and the public from a multidisciplinary perspective and over an extended historical period. It is also the first textbook for students in this field, discussing a wide range of theoretical concepts and methodological tools for analysing the nature of these relationships. Shedding new light on conflicts spanning from World War I through the so-called War on Terror, the contributors explore the roles of traditional media, war blogs and eyewitness reporting; of war correspondents and embedded journalism; and of propaganda, wartime public relations and information warfare.


andere Formate