Bültmann & Gerriets
Teaching, Learning and Psychology
von Jane Yeomans, Christopher Arnold
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-1-84312-401-6
Erschienen am 28.04.2006
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 170 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 345 Gramm
Umfang: 212 Seiten

Preis: 43,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 28. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis


Presenting a range of psychological theories in a non-technical and readable style, this book shows how psychology can be used to effectively deliver educational objectives and enhance childrena (TM)s learning. Linking theory with practical application, the authors consider the wider role that schools can play in the social development of children through:

  • teaching and managing individual pupils
  • teaching and managing groups of pupils
  • the teacher as part of an organisation and school system
  • the teacher as part of the community of the school and area.


Structured to reflect the standards for QTS and relevant for key stages 1-4, this book shows how understanding the psychological theories underpinning pedagogy can help both trainee and practising teachers become reflective and informed practitioners when faced with new and challenging teaching situations.



Yeomans, Jane; Arnold, Christopher



Introduction; Teacher Perceptions of Children; Communication in the Classroom; The Teacher and the Community of the School; The Reflective Teacher; Developmental Psychology; Understanding and Managing SEN; Managing the Classroom; Planning Expectations and Targets; Monitoring and Assessment; Trends and Future Developments.


andere Formate